Pytania i odpowiedzi 41-60

 Poprzednie : 1 - 20 21 - 40 41 - 60 


 56.Czy można w Waszej firmie włożyć turbosprężarkę do samochodu marki...?

55.Czy robicie samochody na EDC 17 takie jak moje BMW 

54.Jak zmieni się moc i zużycie paliwa po założeniu instalacji gazowej 4 generacji .

53.Mam samochód o pojemności 1.4 16V o mocy 100 KM przy 6500 obr/min i chciałbym z niego wyciągnąć ok. 200 KM bez doładowania i podtlenku. Jakie są koszty i jak szybko to można zrobić?

52.Jak docierać i eksploatować samochody z silnikiem turbodiesel .

51.Mam samochód xxx chciałbym aby był dużo mocniejszy proszę o podanie wszystkich możliwości tuningu oraz cen.

50. Czy samochód z wolnossącym silnikiem diesla może być tuningowany elektronicznie .

49. Jak rozpoznać czy samochód z silnikiem diesla może być tuningowany chipem lub modułem .

48. Mam samochód .....z 1988 roku i przebiegiem 230 tyś km co można w nim zrobić i jakie są koszty tuningu .

47. Posiadam wałek 385 świątka. Osiągi auta nie rzucają na kolana. Ostatnio dowiedziałem się na temat fazowania wałka rozrządu. W jaki sposób się to przeprowadza, jaki daje to efekt, i w jaki sposób można poznać, że fazowanie wałka zostało zakończone w odpowiednim miejscu ?

46. Czy zmiana oleju 5w50 na 0w40 w samochodzie Opel Tigra ma jakieś znaczenie ( są oleje Mobil 1) ?

45. Mam Forda Pume 1.7 16V - samochód ma 125 KM, silnik Zetec - VCT. Jakie są możliwości tuningu silnika w tym autku tak aby uzyskać powiedzmy te 10 - 15 KM więcej. Planuję założyć do mojej Pumy świece, filtr, wydech REMUS, magnetyzer. Jaka jest najlepsza konfiguracja tych elementów dla Pumy ? Czy warto zmieniać coś w silniku ? Gdzie najlepiej wykonać takie modyfikacje ? Czy Pańska firma może zrobić coś takiego na wysokim poziomie ? Samochód ma już 3 lata i jest użytkowany całkiem normalnie... .

44. Co Pan sadzi o turbo. Podobno już jest parę Lanosów, a firma tuningowa u mnie w mieście założyła je do Alfy 145. Czy taka modyfikacja wpływa na trwałość silnika i czy inne elementy wytrzymają zwiększona moc, chodzi o skrzynie, itd. ?

43. O ile można zwiększyć stopień sprężania w silniku wolnossącym przy obróbce samej głowicy (bez wałka GT i chipa) ?

42. Czy ma sens polerowanie kanałów dolotowych w głowicy, w aucie, które raczej nie będzie wykorzystywane w sporcie. Jeśli tak to czy polerować "na lustro", czy tylko wygładzić kanały najgrubszym papierem ściernym ?

41. Jakie korzyści przyniesie montaż strumienicy dolotowej oraz wylotowej w miejscu tłumika środkowego lub katalizatora, bez zmiany tłumika końcowego na tzw. sportowy ?



55.Czy robicie samochody na EDC 17 takie jak moje BMW  . Oczywiście tuningujemy samochody wyposażone w sterownik EDC 17 . Pierwsze takie samochody pojawiły się u nas na wiosnę 2009. Nasza firma korzystając z najnowszego oprogramowania i sprzętu przeprowadziła tuning elektroniczny samochodu wyposażonego w sterownik EDC17 już w czerwcu 2009. Sterownik ten wykorzystywany jest nie tylko w BMW ale także w samochodach grupy Volkswagen (VW, Audi, Skoda, Seat), grupy PSA (Citroen i Peugeot) oraz samochodach Mercedesa. Wykresy pozwalające ocenić efekty naszej pracy znajdują się w dziale oferta/tuning chipowy. .


54.Jak zmieni się moc i zużycie paliwa po założeniu instalacji gazowej 4 generacji . Przy idealnie zestrojonej instalacji gazowej zużycie gazu zależne jest głównie od objętościowej wartości opałowej gazu .Ponieważ wartość ta jest na ogół o 20-30 % niższa od wartości opałowej benzyny to chcąc otrzymać taką samą moc musimy spalić o tyle więcej gazu niż benzyny.
Napisałem 20% do 30% ponieważ LPG składa się z trzech podstawowych gazów tz. propanu , butanu i izobutan ,które mogą być mieszane w różnych proporcjach co w sposób znaczny zmienia jego parametry.
Założyliśmy że w idealnym przypadku moce są identyczne ,ale ponieważ jak wiadomo z ideałami mamy rzadko do czynienia należy przyjąć że przeciętnie wykonana instalacja gazowa 4 generacji obniża moc o 6-8 % ,jest to uzależnione od staranności montażu i regulacji .Szczególnie niebezpieczne jest tzw. oszczędne ustawienie dawki gazu ,które owocuje wzrostem temperatury w komorze spalanie co może doprowadzić do uszkodzenia silnika .
Zdecydowanie lepiej jest w sportowych instalacjach gazowych które z założenia wykonywane są bardzo staranie i regulowane na hamowniach podwoziowych co powoduje że spadek mocy w stosunku do benzyny jest minimalny ok 0%-2% .Dodatkowo wykorzystując to ,że LPG ma wyższą liczbę oktanową od benzyny można przyspieszyć zapłon co poprawia sprawność silnika zwiększając moc i obniżając jeszcze dodatkowo zużycie paliwa .
Reasumując ;
Osiągi oraz zużycie LPG zależą głównie od jakości wykonania instalacji gazowej ,składu LPG oraz co najważniejsze stylu jazdy kierowcy .
52.Jak docierać i eksploatować samochody z silnikiem turbodiesel. Obecnie produkowanych samochodów w zasadzie się nie dociera , ale na pewno będzie lepiej jeżeli przez pierwsze kilka tys. km samochód będzie eksploatowany nieco mniej intensywnie niż w późniejszym okresie .Zasady użytkowania samochodów z turbiną są względnie proste :
1-nie wolno obciążać zimnego silnika tz. takiego którego temperatura płynu chłodniczego nie wynosi co najmniej 70 C.Oznacza to że pierwsze kilkaset metrów jedziemy spokojnie nie przekraczając 2500 -3000 obrotów i nie wciskając gazu do oporu .
2-nie wolno przez pierwsze kilka sekund po zapaleniu obciążać silnika nawet jeżeli jest on gorący i ma prawidłową temp. pracy .
3-nie wolno gasić silnika natychmiast po długiej trasie lub pracy pod silnymi obciążeniami. -Turbina która jest elementem bardzo silnie obciążonym musi mieć czas na schłodzenie i zejście na niskie obroty .Wystarczy że samochód pochodzi kilka do kilkunastu sekund na wolnych obrotach przed zgaszeniem .Im silnik był bardziej obciążony tym dłużej należy go schładzać , w samochodach sportowych czasami potrzeba na to nawet 15 minut.
4-starać się nie jeździć na maksymalnych obrotach i stałych pełnych obciążeniach np. autostrada pełny gaz najwyższy bieg -tego na dłuższą metę nie wytrzyma żaden seryjny samochód .
5-proponuję jeździć na dobrych olejach i wymieniać je co10-15 tys. km .Olej jest tani remonty drogie.
Jeżeli chcesz wiedzieć więcej
kliknij tutaj

51.Mam samochód xxxxx chciałbym aby był dużo mocniejszy proszę o podanie wszystkich możliwości tuningu oraz cen . Jest to ostatnio najczęściej powtarzające się pytanie , dostaje ich kilka dziennie . Po pierwsze odpowiedz na tak nieprecyzyjne postawione pytanie jest po prostu niemożliwa .Nie znam modelu samochodu, rodzaju silnika, przebiegu itd. Moja znajoma wróżka mówi w tej sytuacji -połóż synu papierek z Jagiełłą bo muszę się skupić .Niestety ja nie mam takich zdolności i muszę znać dokładne dane samochodów, które mamy tuningować.
Po drugie - TUNING JEST KOSZTOWNY i nic na to nie można poradzić . Takie są prawa rynku, rzeczy są tyle warte ile kosztują.Tuning kompleksowy może kosztować od kilku do kilkunastu tyś zł. PRZECIĘTNIE przyjmuje się że koszt podniesienia mocy o 1KM wynosi od 100 do 200 zł plus koszty materiałów . Najtaniej wychodzi tuning chipowy w silnikach z doładowaniem, a najdrożej poważne przeróbki silników wolnossących przy zachowaniu dużej trwałości.
Po trzecie -TUNING NIE ZNOSI KOMPROMISÓW -jeżeli w danym momencie nie mamy wystarczającej ilości złotówek na zrobienie tuningu kompleksowego w dobrej firmie to lepiej poczekać aż je zgromadzimy niż szukać rozwiązań częściowych i pozornie tańszych .Lepiej raz zapłacić np. 5000 zł niż 3 razy po 2000 zł i stale jeździć samochodem z którego nie będziemy zadowoleni.30% naszych prac polega na poprawianiu różnych rozwiązań wykonanych niefachowo.
50. Czy samochód z wolnossącym silnikiem diesla moze byc tuningowany elektronicznie . Jeżeli tylko silnik wyposażony jest w pompę wtryskowa sterowaną elektronicznie /pytanie 49/ tuning jest możliwy. Oczywiście większe efekty można uzyskać tuningując silnik wyposażony w turbosprężarkę ze względu na możliwość podniesienia ciśnienia doładowania, ale i bez niej tuning daje olbrzymie efekty.
49.Jak rozpoznać czy samochód z silnikiem diesla może być tuningowany chipem lub modułem . Aby silnik mógł być poddany tuningowi chipowemu pompa wtryskowa musi być sterowana sygnałami wysyłanymi ze sterownika układu wtryskowego. Wystarczy więc otworzyć maskę pojazdu i zobaczyć czy do pompy wtryskowej dochodzi linka gazu czy tylko wiązka przewodów elektrycznych . Jeżeli pompa jest sterowana linką gazu tuning elektroniczny jest NIEMOŻLIWY.Większość firm wprowadziła elektronikę w drugie połowie lat 90-tych , ale są też modele samochodów w których do dzisiaj stosuje się pompy sterowane mechanicznie i tam chip ani moduł nie może być stosowany.
48.Mam samochód ...... z 1988 roku i przebiegiem 230 tyś km co można w nim zrobić i jakie są koszty tuningu . Tuningowanie silników o dużym przebiegu obarczone jest niebezpieczeństwem ich szybkiego zniszczenia.Silniki samochodów osobowych zaprojektowane są tak, aby przy normalnej eksploatacji wytrzymały określoną ilość km przebiegu.Są to wartości na ogół pomiędzy 200 a 300 tyś km.Np. wał korbowy podczas przebiegu 100 tyś km obraca się około 400 000 000 razy,podobnie olbrzymią ilość zmiennych obciążeń muszą znieść korbowody,zawory, sprężyny zaworowe i inne elementy silnika. Silniki tuningowane charakteryzują się większą mocą i co jest równoznaczne większymi obciążeniami wszystkich elementów silnika.W silnikach nowych przyjmuje się, że bezpiecznie można podnieść moc o 20-30% bez wyraźnej utraty trwałości, co powoduje, że koszt tuningu jest niewielki.W silnikach o dużych przebiegach powyżej 50% ich normalnego przebiegu do remontu, wykonanie tuningu wiąże się z koniecznością WYMIANY tak wielu elementów, że koszty tuningu mogą wzrosnąć wielokrotnie.Reasumując tuningowane silników starszych niż 6 lat i przebiegu większym niż 100 tyś km jest bardzo drogie i ekonomicznie nieuzasadnione.
47. Posiadam wałek 385 świątka. Osiągi auta nie rzucają na kolana. Ostatnio dowiedziałem się na temat fazowania wałka rozrządu. W jaki sposób się to przeprowadza, jaki daje to efekt, i w jaki sposób można poznać, że fazowanie wałka zostało zakończone w odpowiednim miejscu ? Jednym z największych błędów jaki można popełnić przy tuningu jest próba zastosowania wałka sportowego do silników nieodpowiednio zmodyfikowanych Wałki sportowe do których zalicza się wałek ŚWIĄTEK 385 przeznaczone są do silników wyczynowych czyli takich które zostały już bardzo poważnie zmodyfikowane (stopień sprężania, zawory, kanały dolotowe, tłoki, układ korbowy, układ wydechowy, skrzynia biegów, itd.) i w zasadzie nadają się tylko do zawodów sportowych. Prawdopodobnie nie wykonał Pan wszystkich modyfikacji przewidzianych przez konstruktora wałka i dlatego osiągi są mizerne. Proszę zajrzeć na stronę tuning mechaniczny tam starałem się to wytłumaczyć. Fazowanie wałka rozrządu jest operacją przeprowadzaną podczas badań na hamowni mającą na celu dopasowanie charakterystyki mocy i momentu obrotowego do wymagań przyszłego użytkownika. Czynność ta polega na niewielkim przesuwania wałka /2-3 stopnie/ w stosunku do pierwotnego ustawienia. Jeżeli przesuniemy wałek na tzw. minus poprawimy górny zakres obrotów, przesuwając na plus - dolny. Należy to robić w bardzo niewielkim zakresie kontrolując czy zawory mają odpowiedni odstęp od tłoka. Przy zbyt dużym przesunięciu silnika traci moc w całym zakresie obrotów.
46. Czy zmiana oleju 5W50 na 0W40 w samochodzie Opel Tigra ma jakieś znaczenie (dodam ze to są oleje Mobil 1) ? Oleje klasy 0W40 stosowane są głownie z powodów ekonomicznych (mniejsze zużycie paliwa, łatwiejszy rozruch w niskich temperaturach) z kolei oleje klasy 5w50 mają lepsze parametry smarne w wyższych temperaturach co jest istotne dla silników silnie obciążonych. Przy normalnej eksploatacji samochodu polecałbym olej 0W40.
45. Mam Forda Pume 1.7 16V - samochód ma 125 KM, silnik Zetec - VCT. Jakie są możliwości tuningu silnika w tym autku tak aby uzyskać powiedzmy te 10 - 15 KM więcej.
Planuję założyć do mojej Pumy świece, filtr, wydech REMUS, magnetyzer. Jaka jest najlepsza konfiguracja tych elementów dla Pumy ? Jeżeli zastosuje Pan układ wydechowy kompletny /łącznie z kolektorem/, oraz dobry filtr z napływem zimnego powietrza oraz zestroi Pan to wszystko na hamowni osiągnięcie 10- 15 KM powinno być realne. Natomiast nie widze powodu dla którego świece maja zwiekszyć moc?. Na temat wszelkiego rodzaju tuningów magnetycznych po prostu się nie wypowiadam , z powodzeniem robia to inni.Natomiast proponuję sprawdzić moc silnika przed i po wszystkich tych modyfikacja na hamowni będzie miał Pan wtedy prawdziwą ocenę ich efektów.
44. Co Pan sadzi o turbo. Podobno już jest parę Lanosów, a firma tuningowa u mnie w mieście założyła je do Alfy 145. Czy taka modyfikacja wpływa na trwałość silnika i czy inne elementy wytrzymają zwiększona moc, chodzi o skrzynie, itd. ?
Wszystko zależy jak to zostało zrobione - zastosowanie turbin do silników wolnnossących w taki sposób aby wzrosła moc i trwałość pozostała na poprzednim poziomie jest niezwykle trudne i niewiele firm na świecie podejmuje się takiego zadania. Proponuję zwrócić się do właścicieli samochodów które tą modyfikację miały wykonaną i przejechały co najmniej 30-50 tyś. km i zapytać o efekty.
43. O ile można zwiększyć stopień sprężania w silniku wolnossącym przy obróbce samej głowicy (bez wałka GT i chipa) ?
Zwiększenie stopnia sprężania w silnikach o seryjnych wałkach rozrządu uzależnione jest od stosowanego paliwa. Dla paliw ogólnie dostępnych np. 98 nie powinno się przekraczać wartości stopnia sprężania 10.6 - 10.8 powyżej mogą być problemy ze spalaniem stukowym. Proponuję poczytać naszą stronę tuning mechaniczny.
42. Czy ma sens polerowanie kanałów dolotowych w głowicy, w aucie, które raczej nie będzie wykorzystywane w sporcie. Jeśli tak to czy polerować "na lustro", czy tylko wygładzić kanały najgrubszym papierem ściernym ?
To jeszcze jeden z mitów tuningowych - polerownie wykonane bez zmiany kształtu i wymiarów kanałów nie ma najmniejszego sensu - chyba że jesteśmy sprzedawcą papieru ściernego i żyjemy z jego sprzedaży. Kanały w głowicach sportowych są na ogół o większych średnicach i kształcie zapewniającym możliwie małe opory przepływu i równomierny rozkład mieszanki na poszczególne cylindry. Polerowanie jest czynnością wykańczającą o bardzo małym efekcie w stosunku na nakładów pracy. Powinno być wykonane drobnym papierem w ten sposób aby rysy były wzdłuż drogi przepływu mieszanki.
41. Jakie korzyści przyniesie montaż strumienicy dolotowej oraz wylotowej w miejscu tłumika środkowego lub katalizatora, bez zmiany tłumika końcowego na tzw. sportowy ?
Prawdopodobnie parametry silnika zmienią się w niewielkim stopniu tzn. 3-4%, ale Uwaga: niekoniecznie na plus. Rozumiem że głównie chodzi o wykonanie tuningu jak najtańszym kosztem, ale proszę wziąć pod uwagę że silniki nowoczesnych samochodów są tworami dosyć skomplikowanymi i stosowane zmian które sprawdzają się w jakim innym silniku niekoniecznie musi przynieść spodziewane efekty. Absolutnie nie znaczy to że jestem przeciwnikiem strumienic czy innych ciekawostek, ale ponad 25 letnia praca przy samochodach sportowych nauczyła mnie pokory i brak w wiary w cuda (przynajmniej w technice). Nie ma rozwiązań uniwersalnych tzn. takich które można bez zmian stosować w każdym silniku. Np. strumienica do Fiata 126 zastosowana w BMW M3 może, albo na pewno nie przyniesie spodziewanych efektów. Reasumując każde rozwiązanie aby było skuteczne powinno być zaprojektowane i sprawdzone w modelu samochodu do którego ma być stosowane.
Do góry
strona główna | firma | akademia tuningu | klienci o nas | galeria | współpraca | praca | kontakt | linki | chiptuning | tuning mechaniczny | tuning ekstremalny | instalacje gazowe | serwis |
Kopiowanie materiałów tylko za zgodą firmy Godula
Wykonanie strony: Website