Rok zalożenia 1976
PROFESJONALNY TUNING SAMOCHODOWY 
Katalog mocy

Chiptuning. Czyli jak to robimy. Indywidualne programy tuningowe.

 
  Od początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku coraz większą karierę robi słowo chiptuning czasami zamiennie stosowe z tuningiem elektronicznym. Strojenie elektroniczne w telegraficznym skrócie polega na modyfikacji oprogramowania zapisanego w ECU odpowiedzialnego za "pracę silnika".

W zależności od zawansowania technologicznego danego samochodu w „sterowniku” zapisane  jest tysiące informacji. Należy jednak pamiętać, iż elektronika była w samochodach od samego początku. Najpierw były to proste instalacje, światła, prądnice, rozrusznik. Dopiero około od 1994 r. pojawiły się turbo diesle, w których turbina była sterowana elektronicznie i tak naprawdę od tego momentu możemy mówić o chiptuningu. W najnowszych samochodach znajduje się kilka sterowników odpowiadających za rózne systemy. W tym miejscu warto dodać, iż słowo chiptuning wywodzi się od modyfikacji oprogramowania zapisanego w chipie (pamięci). W pierwszych sterownikach żeby wprowadzić zmodyfikowane dane trzeba było wymienić (wylutować) chipa. I tak możemy przetłumaczyć chiptuning jako strojenie, modyfikację oprogramowania jednostki sterującej silnika (ECU). Oczywiście słowo modyfikacja dotyczy dostrojenia oprogramowania, a nie samej czynności wymiany chipa.

  Za nim na dobre weszła elektronika do naszych pojazdów żeby uzyskać chociażby kilka koni więcej trzeba było poświęcić bardzo dużo czasu i jeszcze więcej pieniędzy. Korzystając z okazji zachęcam do przeczytania artykułu, który w bardzo przystępny sposób przedstawia problematykę tuningu mechanicznego - Kliknij tutaj 

Jednocześnie należy zaznaczyć, że sama modyfikacja elektroniczna w samochodach bez turbo doładowania nie wiele daje i tak naprawdę po za „sportem” nie ma racjonalnego sensu chyba, że chcemy wydać trochę pieniędzy – tego zabronić nie można.
Zachęcam do przeczytania ciekawego artykułu o chiptuning silników benzynowych - Kliknij tutaj. 

  Na samym początku pojawieniu się "sterowników" w samochodach, firm, które zajmowały się ich modyfikacją było jak na lekarstwo i to w skali świata. A urządzenia do pracy były kosmicznie drogie jak również było ich bardzo niewiele oraz co bardzo ważne trzeba było się samemu wszystkie nauczyć. Bo przecież podręczników do nauki tuningu NIE MA!!!
I tak po prawie dwudziestu latach urządzenia do samego wgrania zmodyfikowanego programu do samochodu/sterownika (oczywiście do nielicznych modeli) kosztują kilkaset złotych, w połączeniu z coraz tańszymi komputerami przenośnymi zaowocowało urodzajem firm parających się niby tuningiem, czyli dokładnie wgraniem czegokolwiek do samochodu byle tylko zarobić. Firm które potrafią "pisać" dobry program jest poprostu "mało". Zachęcam do przeczytania artykułu o tuningu na telefon - Kliknij tutaj.

   Z uwagi na fakt, iż nasza firma świadczy usługi nieprzerywalnie od ponad 36 lat, jak również nie zamierzamy, co chwila zmieniać nazwy firmy i przenosić się w inne miejsce oraz wychodząc ze sportu samochodowego (zobacz historię Godula Moto Sport) wiemy jak ważne jest podejście do samochodu i przede wszystkim zależy nam na ciągłym podnoszeniu jakości usług oraz zadowoleniu naszych klientów nie idziemy na ilość i szybkość.

  Zrobienie dobrego programu tuningowego zajmuje średnio trzy, pięć godzin. Najpierw należy przejechać się z użytkownikiem samochodu. Tutaj sprawdzamy styl jazdy kierowcy oraz ustalamy jak dostroić indywidualnie program do preferencji kierowcy – dobry program tuningowy, który nie będzie wpływał negatywnie na samochód ani jego podzespoły musi być indywidualnie dostrojony (napisany) do danego stanu technicznego samochodu i stylu jazdy, warunków eksploatacji samochodu. Inaczej nie można mieć pewności czy program tuningowy będzie bezpieczny. Zobacz chiptuning instrukcja - Kliknij tutaj. 
Dlatego programów gotowych nie wgrywamy do samochodów. Wszystkie programy robimy na miejscu do danego pojazdu. Czyli każdy samochód chipowany u nas wyjeżdża na unikalnym programie, który będzie tylko w tym samochodzie!

Po przejażdżce z klientem ustawiamy pojazd na hamowni podwoziowej (zobacz hamownie GMS) podłączając równocześnie urządzenia mierzące parametry samochodu, silnika w tym mierzące dymienie! Jednocześnie należy zrobić test komputerowy, poprzez który odczytujemy ewentualne kody błędów oraz mierzymy dodatkowe parametry (temperaturę, ciśnienie, informację o filtrze cząstek stałych). Po sprawdzeniu stanu technicznego samochodu rozpoczynamy testy na „programie seryjnym”, czyli sprawdzamy parametry, charakterystykę samochodu. Żeby zrobić jeden wiarygodny test trzeba wykonać przynajmniej 3 testy na hamowni – a dokładniej przynajmniej dwa ostatnie testy muszą się pokryć. Inaczej możemy mieć doczynienia z błędem pomiarowym lub niewłaściwie „przygotowanym” pojazdem.

Po wykonaniu serii testów, kiedy znamy stan techniczny oraz charakterystykę auta zaczynamy pisać „program tuningowy”. I tak po 3 – 5 godzinach pracy, po sprawdzeniu każdej nawet najdrobniejszej zmianie w programie po dostrojeniu do normy dymienia – należy zwrócić uwagę, iż auto po tuningu nie może dymić, często po dobrze zrobionym tuningu nasz turbo diesel dymi mniej niż na programie seryjnym! Mamy auto gotowe.
Jednakże to nie koniec pracy. Kiedy mamy już pewność, że program jest dobrze zrobiony i uzyskaliśmy najwyższe parametry w bezpiecznym zakresie przejeżdżamy się ponownie z właścicielem. Tutaj na gorąco sprawdzamy reakcję naszych klientów. Na sam koniec wystawiamy tzw. certyfikat mocy, czyli wykres obrazujący parametry przed i po modyfikacji.

  Podsumowując tylko program pisany indywidualnie pod daną charakterystykę samochodu oraz sposób i warunki użytkowania daje 100% gwarancji, iż uzyskane parametry nie będą wpływać negatywnie, czyli program będzie bezpieczny i efekty uzyskane przez chiptuning będą odczuwalne. Dostarczając użytkowniku mnóstwo radości z jazdy oraz dodatkowo zmniejszą spalanie, czyli wpłyną na oszczędność.
Cennik chiptuningu – kliknij tutaj.

 Masz pytania dotyczące chiptuningu? Napisz do nas: tuning@godula.pl

Warto przeczytać
Pomiar dymienia w silnikach diesla Pomiar dymienia w silnikach diesla
Jako jedna z niewielu  firm tuningowych wprowadzamy pomiar dymienia jako kolejny parametr ......
Nowa metoda regeneracja filtrów DPF, FAP oraz katalizatorów DCO  i AdBlue . Nowa metoda regeneracja filtrów DPF, FAP oraz katalizatorów DCO i AdBlue .
Całkowicie legalna metoda regeneracji DPF. Koszt od 600 zł
Masz turbodiesla koniecznie przeczytaj Masz turbodiesla koniecznie przeczytaj
Czego nie lubią samochody .Kilka rad dla chcących jeździć długo i bezawaryjnie 
Samochody marzeń Samochody marzeń
Zapraszamy wszystkich pasjonatów motoryzacji szczególnie tych którzy mają fantazje aby realizować swoje marzenia .
Leczymy samochody Leczymy samochody
Masz problem z samochodem?  nie zapala, szarpie, traci moc, nikt Ci nie może pomóc.Dobrze trafiłeś 
Stare jest piękne _samochody z  lat 80 Stare jest piękne _samochody z lat 80
Klasyczne piękne samochody znowu wracają do łask.
Lovato Smart dobra tania instalacja gazowa Lovato Smart dobra tania instalacja gazowa
Instalacja gazowa SMART firmy LOVATO to  wydajny i oszczędny wielopunktowy system wtrysku sekwencyjnego...
Warto też zobaczyć Warto też zobaczyć

Zapraszam do oglądnięcia nowo dodanych zdjęć w naszej galeri.

Uwaga gaz - przeczytaj! Uwaga gaz - przeczytaj!
Wybierając instalację gazową do samochodu kierujemy się przede wszystkim ceną. Z tego samego powodu decydujemy się na...
Ile za konia ? Ile za konia ?
Artykuł, który w bardzo prosty i obrazowy sposób pozwala określić zależność pomiędzy wzrostem mocy, kosztami i trwałościa silnika.
Zobacz, jakie to proste! Zobacz, jakie to proste!
Nasze usługi również w systemie ratalnym - instalacje gazowe, tuning, usługi serwisowe.
Jeżeli masz problem z uruchomieniem ciepłego samochodu z grupy TDI Jeżeli masz problem z uruchomieniem ciepłego samochodu z grupy TDI
zapraszamy do nas naprawiamy tą usterkę przez korekcje oprogramowania .
Chiptuning - przeczytaj !!! Chiptuning - przeczytaj !!!
Byłem u 2 tunerów... i nikt nie umiał połączyć się z komputerem silnika w moim aucie...
UWAGA na oszustów!!! UWAGA na oszustów!!!
  Od kilku tygodni dostajemy, telefony od naszych Klientów z informacją, iż nieuczciwe osoby wykorzystują nasze logo oraz podają się za nas.
Certyfikat CE Certyfikat CE
Nasza firma jako pierwsza w Polsce otrzymała certyfikat CE  na produkowane przez nas hamownie obciążeniowe
DPF zasada działania cześć 1 DPF zasada działania cześć 1
Filtry cząstek stałych  nieszczęście czy ekologiczna konieczność. Jak jeździć aby samochód ......
Nowość -Promocje Dedykowane dla Lotników Nowość -Promocje Dedykowane dla Lotników
  -czyli wszystkich którzy uwielbiają bujać w obłokach
Część 2_Programowe i mechaniczne usuwanie filtra cząstek stałych  DPF/FAP Część 2_Programowe i mechaniczne usuwanie filtra cząstek stałych DPF/FAP
Masz problem  z filtrem cząstek stałych FAP/DPF zapraszamy do nas .
Skoda dla Mistrza Skoda dla Mistrza
Tuning ze 105 na 175 KM  
Strona główna | Firma | Akademia tuningu | Klienci o nas | Galeria | Współpraca | Praca | Kontakt | Linki | Chiptuning | Powerbox | Tuning mechaniczny | Tuning ekstremalny | Instalacje gazowe | Serwis
GODULA MOTO SPORT Staniątki 419 32-005 Niepołomice
tel. (12) 644-75-55 e-mail: tuning@godula.pl
Wykonanie strony: Website | Twoja rozdzielczość