Akademia tuningu:
OPIS | MOC [KM/obr] | MOMENT OBROTOWY [Nm/obr.] | 0-100 km/h [s] | V-max [km/h] | ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA l/100km |
DANE PRODUCENTA | 150/5700 | 210/1750 | 8,4 | 219 | 7,9 |
ZASILANIE BENZYNĄ | 146,2/5860 | 204,4/2480 | - | - | - |
ZASILANIE GAZEM | 142,1/5830 | 218,7/2570 | - | - | - |
SKODA OCTAVIA 1.8 T / 150KM
Pierwszy raz trafił do nas nowy samochód z silnikiem 1.8T 150KM z zamontowaną instalacją gazową. Producentem systemu wtrysku gazu była firma Tartarini.
Samochód ten miał praktycznie zerowy przebieg, co mogło być przyczyną nieznacznego obniżenia parametrów rzeczywistych w stosunku do danych katalogowych.
Jak można zauważyć na wykresie, zasilanie gazem powoduje tylko nieznaczny spadek wartości maksymalnych mocy i momentu. Niepokojąco wyglądają natomiast wahania momentu obrotowego w zakresie obrotów użytecznych. Sugeruje to potrzebę regulacji parametrów układu wtrysku gazu.
Jak z tego wynika, nawet tak zaawansowane technicznie instalacje jak powyższa, wymagają jeszcze bardzo precyzyjnego dostrojenia. Dotyczy to zwłaszcza samochodów o nowoczesnej konstrukcji i co za tym idzie z rozbudowanym układem sterującym pracą silnika.
Testowana Skoda Octavia nie była poddana przez nas jakimkolwiek modyfikacjom, a jedynie sprawdziliśmy jej parametry na hamowni HOFMANN DYNATEST 300. Przepraszamy za braki w tabelce, ale ze względu na fatalne warunki atmosferyczne nie przeprowadziliśmy niestety testów drogowych.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej o badaniach silników kliknij tutaj >>
Jeżeli interesuje Cię teoria instalacji gazowych kliknij tutaj >>
« Wróć do listy tematów