Rozmiar: 29629 bajtów

PEUGEOT 307 SW 2.0 HDI / 90KM

OPIS MOC [KM/obr] MOMENT OBROTOWY [Nm/obr.] 0-100 km/h [s] V-max [km/h] ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA l/100km
DANE PRODUCENTA 90/4000 205/1900 14,80 174 5,4
DANE RZECZYWISTE 88,1/3930 207,9/1940 15,0 172 5,4
PROGRAM INDYWIDUALNY 110,8/3690 276,5/2130 11,62 187 5,3
PROGRAM SPORTOWY 123,4/4090 288,8/2110 9,94 195 -
 

      Program indywidualny wykonywany był w ten sposób, aby osiągnąć możliwie duże przyrosty mocy i momentu, ale nie przekroczyć normy dymienia. W tego typu silnikach dodatkowym problemem jest silne dymienie w kolorze niebieskim, występujące przy wysokich obrotach i maksymalnych obciążeniach nawet w samochodach nie poddawanych tuningowi. Efekt ten spowodowany jest wtórnym dopalaniem oleju napędowego w układzie wydechowym. Aby zapobiec temu niekorzystnemu zjawisku należało zmodyfikować ciśnienie szyny Common Rail, kąt i czas wtrysku. W efekcie tych zabiegów otrzymaliśmy samochód ze znakomitą charakterystyką momentu obrotowego, co jest znacznie ważniejsze od dużej wartości mocy maksymalnej. Jak widać na wykresie średni moment użyteczny wzrósł w stosunku do serii o ponad 28%, co spowodowało, że samochód np. do 100 km/h przyspiesza o ponad 3 sekundy lepiej niż
przed modyfikacją. Samochód stał się zdecydowanie bardziej dynamiczny, a co za tym idzie bezpieczniejszy.       Program sportowy zapewnia jeszcze lepsze parametry, ale wymaga już dużej wiedzy eksploatacyjnej i dbałości o jakość zastosowanych materiałów eksploatacyjnych.

      Wszystkie programy projektowane przez firmę Godula Moto Sport są wielokrotnie testowane na hamowni podwoziowej HOFMANN DYNATEST 300 oraz dodatkowo sprawdzane w próbach drogowych z użyciem akcelerometru ACC-2002.

Największą zaletą programów projektowanych przez naszą firmę jest ich pełne dopasowanie do stanu technicznego samochodu i indywidualnych upodobań kierowcy.



Jeśli chcesz wiedzieć więcej o tuningu chipowym kliknij tutaj >>

Cennik tuningu chipowego dostępny tutaj >>