Akademia tuningu:
TUNING - to magiczne słowo które zrobiło ostatnio olbrzymią karierę na polskim rynku motoryzacyjnym.
Niewielu z ludzi nim się posługujących wie, iż istnieje od lat Polski odpowiednik a mianowicie RASOWANIE, czyż to nie lepiej brzmi ?
Dawno, dawno temu gdy na polskim rynku motoryzacyjnym królowały syrenki, warszawy i trabanty rasowało się tylko silniki, jako że wyróżnianie się wyglądem z pośród innych takich samych pojazdów mogło być poczytane za przejaw odchyłek ideowych, a to mogło być niebezpieczne dla właściciela.
Obecnie gdy posiadając odpowiednią ilość biletów Narodowego Banku Polskiego można kupić dowolny pojazd, rasowanie stało się sposobem na pokazanie swojej indywidualności i wyróżnienie się spośród tysięcy nowych, kolorowych, produkowanych w olbrzymich seriach samochodów.
Istnieją dwa główne kierunki przeróbek :
Tuning, czyli wszystkie modyfikacje zmierzające do poprawy parametrów trakcyjnych samochodu
Stylizacja, czyli modyfikacje mające na celu zmianę wyglądu i akustyki samochodu.
Ostatnio na zachodzie wśród bardzo bogatych lub uzdolnionych manualnie kierowców pojawiła się moda na jeżdżenie tzw. śpiochem czyli np. Syrenką, a pod maską silnik i zawieszenie od Porsche.
Stylizacja jest indywidualną sprawą właściciela i jego gustu a ten jak wiadomo nie podlega dyskusji dlatego no coments jak mówią Francuzi znający angielski.
Zupełnie inaczej jest z rasowaniem czyli przerabianiem silników, zawieszeń i elektroniki czyli tzw. tuningiem kompleksowym
Autor: inż. Andrzej Godula« Wróć do listy tematów