Rozmiar: 29629 bajtów

SKODA OCTAVIA 1.9 TDI / 105KM

OPIS MOC [KM/obr] MOMENT OBROTOWY [Nm/obr.] 0-100 km/h [s] V-max [km/h] ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA l/100km
DANE PRODUCENTA 105/4000 250/1900 11,8 192 5,0
DANE RZECZYWISTE 112/3940 289/2210 10,49 195 5,1
PROGRAM INDYWIDUALNY 138,3/3830 351,7/2240 8,74 203 4,9

Na wykresie i w tabelce powyżej przedstawiono dane samochodu testowanego przez nas na hamowni. Różnice w parametrach podawanych przez producentów i wartościach zmierzonych wynikają z odchyłek wykonawczych silników. Zużycie silnika jeszcze nie grało większej roli, ponieważ testowany samochód miał około 6 000 km przebiegu.
Jak większość nowych silników grupy VAG na EDC16 także i ta Skoda miała parametry znacznie przekraczające dane fabryczne. Szczególnie widać to na przykładzie momentu maksymalnego, który jest o ponad 30 Nm większy od danych katalogowych. Jednak jak się okazało można jeszcze lepiej. Auto z wgranym naszym programem indywidualnym ma moment maksymalny przekraczający 350 Nm.
Podczas wykonywania programu zastosowaliśmy unikalną metodę optymalizacji parametrów, co doprowadziło do uzyskania doskonałej charakterystyki momentu obrotowego. Jej przebieg jest wyraźnie bardziej płaski od seryjnego. Samochód osiąga prędkość 100 km/h nie tylko 3 sekundy szybciej niż na oryginalnym programie ale także czyni to zdecydowanie płynnej. Zmiany na lepsze są także wyraźnie odczuwalne podczas wyprzedzania w warunkach drogowych.
Wszystkie programy przygotowywane przez firmę Godula Moto Sport są wielokrotnie testowane na hamowni HOFMANN DYNATEST 300 oraz dodatkowo sprawdzane w próbach drogowych z użyciem akcelerometru ACC-2002. Największą zaletą programów projektowanych przez naszą firmę jest ich pełne dopasowanie do stanu technicznego samochodu i indywidualnych upodobań kierowcy.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o tuningu chipowym kliknij tutaj >>

Cennik tuningu chipowego dostępny tutaj >>