Data publikacji: 24.05.2007
Skoda Octavia - Instalacja gazowa w silniku z turbiną


OPIS

MOC [KM/obr]

MOMENT OBROTOWY [Nm/obr.]

0-100 km/h [s]

V-max [km/h]

ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA l/100km

DANE PRODUCENTA

150/5700

210/1750

8,4

219

7,9

ZASILANIE BENZYNĄ

146,2/5860

204,4/2480

-

-

-

ZASILANIE GAZEM

142,1/5830

218,7/2570

-

-

-

SKODA OCTAVIA 1.8 T / 150KM 

 
    Pierwszy raz trafił do nas nowy samochód z silnikiem 1.8T 150KM z zamontowaną instalacją gazową. Producentem systemu wtrysku gazu była firma Tartarini.
    Samochód ten miał praktycznie zerowy przebieg, co mogło być przyczyną nieznacznego obniżenia parametrów rzeczywistych w stosunku do danych katalogowych.
    Jak można zauważyć na wykresie, zasilanie gazem powoduje tylko nieznaczny spadek wartości maksymalnych mocy i momentu. Niepokojąco wyglądają natomiast wahania momentu obrotowego w zakresie obrotów użytecznych. Sugeruje to potrzebę regulacji parametrów układu wtrysku gazu.
    Jak z tego wynika, nawet tak zaawansowane technicznie instalacje jak powyższa, wymagają jeszcze bardzo precyzyjnego dostrojenia. Dotyczy to zwłaszcza samochodów o nowoczesnej konstrukcji i co za tym idzie z rozbudowanym układem sterującym pracą silnika.

Testowana Skoda Octavia nie była poddana przez nas jakimkolwiek modyfikacjom, a jedynie sprawdziliśmy jej parametry na hamowni HOFMANN DYNATEST 300. Przepraszamy za braki w tabelce, ale ze względu na fatalne warunki atmosferyczne nie przeprowadziliśmy niestety testów drogowych.


Jeśli chcesz wiedzieć więcej o badaniach silników kliknij tutaj >>

Jeżeli interesuje Cię teoria instalacji gazowych kliknij tutaj >>
 


« Wróć do listy tematów
Do góry
strona główna | firma | akademia tuningu | klienci o nas | galeria | współpraca | praca | kontakt | linki | chiptuning | tuning mechaniczny | tuning ekstremalny | instalacje gazowe | serwis |
Kopiowanie materiałów tylko za zgodą firmy Godula
Wykonanie strony: Website