Data publikacji: 24.05.2007
Renault Clio - 86KM z 1.5 DCI zamiast 65KM

OPIS

MOC [KM/obr]

MOMENT OBROTOWY [Nm/obr.]

0-100 km/h [s]

V-max [km/h]

ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA l/100km

DANE PRODUCENTA

65/4000

160/2000

15,0

164

4,3

DANE RZECZYWISTE

66/4060

158,9/2080

14,9

165

4,3

PROGRAM INDYWIDUALNY

82,5/3770

200,4/2140

11,7

176

4,1

PROGRAM SPORTOWY

86,4/4050

209,9/2080

10,6

180

-

RENAULT CLIO 1.5 DCI / 65KM


       Powyżej przedstawiono dane oraz wykresy charakterystyk uzyskanych dzięki wielokrotnym pomiarom na hamowni podwoziowej HPS-03 oraz dodatkowo sprawdzane na próbach drogowych z użyciem akcelerometru ACC-2002.
      Parametry testowanego modelu były bardzo zbliżone do danych podawanych w katalogu, co dobrze świadczy o firmie Renault. W samochodzie tym zastosowano bardzo nowoczesny system Common Rail drugiej generacji, opracowany przy współpracy z firmą DELPHI.
Jako ciekawostkę można podać, że sterownik w tym modelu umożliwia korekcję momentu obrotowego na każdym biegu oddzielnie.
      Program indywidualny opracowaliśmy tak, aby uzyskać możliwie dużą wartość momentu obrotowego w całym zakresie obrotów użytecznych, co powoduje, że samochód jest bardzo dynamiczny i oszczędny.
      Wysoka wartość mocy maksymalnej jest stosunkowo łatwa do osiągnięcia, ale ponieważ wiąże się ona ze wzrostem dymienia zdecydowaliśmy się nie przekraczać wartości 83KM. Samochód po takim tuningu charakteryzuje się dużo lepszymi przyspieszeniami, większą kulturą pracy oraz, co wydaje się być nielogiczne, zmniejszonym zużyciem paliwa. Zmniejszenie zużycia paliwa wynika ze wzrostu średniego momentu obrotowego, co powoduje, że możemy poruszać się na wyższym biegu niż przed tuningiem.
      Program indywidualny jest opracowany z uwzględnieniem europejskich norm dymienia, dlatego samochody wyjeżdżające od nas z takim programem NIE DYMIĄ.
      Program sportowy  przygotowaliśmy tak, aby osiągnąć maksymalne parametry mocy i momentu. Użytkowanie w warunkach zimowych samochodu z takim programem, a nie wyposażonego w system kontroli trakcji, wymaga już sporych umiejętności od kierowcy, ale za to sprawia olbrzymią przyjemność z jazdy.
      Największą zaletą programów projektowanych przez naszą firmę jest ich pełne dopasowanie do stanu technicznego samochodu i indywidualnych upodobań kierowcy.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o tuningu chipowym kliknij tutaj >>

 


« Wróć do listy tematów
Do góry
strona główna | firma | akademia tuningu | klienci o nas | galeria | współpraca | praca | kontakt | linki | chiptuning | tuning mechaniczny | tuning ekstremalny | instalacje gazowe | serwis |
Kopiowanie materiałów tylko za zgodą firmy Godula
Wykonanie strony: Website