Data publikacji: 24.05.2007
Peugeot 406 - Zastosowanie podtlenku azotu do samochodu Peugeot 406

  

OPIS

MOC [KM/obr]

MOMENT OBROTOWY [Nm/obr.]

0-100 km/h [s]

V-max [km/h]

ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA l/100km

DANE PRODUCENTA

135/5500

180/4200

11

205

7,5

DANE RZECZYWISTE

134/5580

183,6/4180

11,3

207

-

PODTLENEK AZOTU

178,6/5130

270,2/3660

7,2

225

-

PEUGEOT 406 2.0 16V


Samochód ten opuścił fabrykę 1998 ale niewielki przebieg i dobry stan techniczny spowodowały, że zdecydowaliśmy się na założenie w nim instalacji podtlenku azotu firmy Highpower. Montaż systemu zajął około 4 godzin .Potem nastąpiły wielokrotne testy na hamowni HPS-03. W tego typu instalacjach najważniejszy jest dobór właściwej relacji pomiedzy ilością podtlenku a dodatkowa dawką paliwa .Normalnie w samochodach wolnossących dążymy do uzyskania stosunku powietrza do paliwa równego 12,8/AFR/ ,ale dla instalacji podtlenku korzystniejsza jest mieszanka bogatsza. Dodatkowa ilość paliwa obniża temperaturę we wnętrzu silnika co korzystnie wpływa na jego trwałość .Nawet niewielki niedobór paliwa może spowodować uszkodzenie zaworów lub wypalenie tłoka.Podczas prób zwiększyliśmy moc do ponad 205KM i moment do 295 Nm , ale ze względu na problemy ze sprzęgłem ograniczyliśmy moc do 180 KM.Wykres powyższy potwierdza że jest to zdecydowanie najprostsza i najtańsza forma tuningu , niestety czas w jakim możemy zamieniać swoje auto w potwora nie powinien przekraczać kilkunastu sekund.

Liczby na górnej skali wykresu odpowiadają prędkości samochodu podczas jazdy na 4 biegu czyli na takim na którym auto było hamowane .Wartości oznaczone literą (R) są wartościami rzeczywistymi zmierzonymi w chwili pomiaru.Wartości oznaczone jako (DIN) są to wartości rzeczywiste pomnożone przez współczynnik DIN /norma DIN70020/ umożliwiające porównanie ze sobą samochodów badanych w różnych warunkach atmosferycznych.


Jeżeli chcesz wiedzieć więcej o tuningu ekstremalnym kliknij tutaj >>

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej o badaniach silników kliknij tutaj >>


« Wróć do listy tematów
Do góry
strona główna | firma | akademia tuningu | klienci o nas | galeria | współpraca | praca | kontakt | linki | chiptuning | tuning mechaniczny | tuning ekstremalny | instalacje gazowe | serwis |
Kopiowanie materiałów tylko za zgodą firmy Godula
Wykonanie strony: Website